این سیستم از سال 1388 در اداره کل نوسازی مدارس لرستان نصب شده و کار خود را آغاز کرد0
اموال و دارایی ها ثابت بخش مهمی از سرمایه هر سازمان به حساب می آید؛ لذا نظارت دقیق بر وضعیت دارایی ها امری ضروری است. از سویی فراهم ساختن پوشش بیمه ای مناسب، کنترل نقل و انتقال دارایی ها، محاسبه استهلاک و آگاهی از آخرین وضعیت آنها حائز اهمیت است. نرم افزار اموال تابان امکانات مناسب را در خصوص کنترل و مدیریت شایسته دارایی ها فراهم می آورد. همچنین ارتباط نرم افزار اموال با نرم افزار انبارداری و کنترل موجودی های اموال موجود در هر انبار از ویژگی های بارز این نرم
افزار اموال تابان است. این نرم افزار براساس آخرین تغییرات خزانه بوده و امکان تهیه فایل برای خزانه را در اختیار سازمان ها قرار می دهد .
تعاریف شامل :
مال، وضعیت اموال، تعریف مدارک، تعریف انواع استحلال، تعریف سازمان های مختلف، تعریف واحدهای مختلف برای هر سازمان، تعریف پرسنل و تعریف کشور و ...
عملیات شامل :
ورود اموال، انجام عملیات صورت برداری و ثبت رسید و حواله به صورت اتوماتیک ، شماره دهی اتوماتیک اموال، انواع رسید انبار اعم از رسید اموال امانی، اموال انتقالی رسیده، برگشت اموال امانی به سازمان، اموال انتقالی از شرکت های دولتی، برگشت اموال از واحد به انبار، تعریف انواع بیمه و مشخص کردن بیمه برای اموال ، عملیات مربوط به ورود اموال غیر منقول و گزارشات مربوطه به آن، تعریف اسناد تصویری و ذخیره تصاویر اموال برای هر مال
امکان محاسبه استهلاک اموال و ثبت سند حسابداری آن
عملیات حسابداری پایان سال روی اموال از قبیل افتتاحیه ، اختتامیه، امکان تعریف روال های اداری به صورت داینامیک، امکان تعریف
شهرستان ها در سیستم و ورود کابران شهرستان ها به سیستم که در این صورت هر شهرستان فقط به اطلاعات شهرستان خود دسترسی خواهد داشت.
ثبت و ذخیره گردش اموال از ابتدای ورود به سیستم و آرشیو کردن عملیات های ثبت شده برای هر مال
انواع حواله انبار شامل: حواله برگشت اموال امانی به سایر دستگاه ها، اموال انتقال بلاعوض، اموال انتقال امانی، فروش اموال، حذف اموال غیرقابل فروش، حادثه دیده
امکان ثبت انواع درخواست ها اعم از انتقال بلاعوض اموال، انتقال امانی، اموال حادثه دیده، حذف اموال غیر قابل فروش، اموال اسقاطی، فروش اموال و ...
عملیات مربوط به درخواست ها در سیستم اموال و انبار تابان به صورت فرایندی می باشد. هر درخواست توسط مقام های ذیربط مربوطه به صورت سیستمی تایید شده و سپس روند مربوط به هر درخواست، اعم از تهیه دیسکت کسب مجوز خزانه ، ثبت کد رهگیری و خروج مال از سیستم انجام می شود. همچنین به هنگام خروج مال از سیستم حواله و سند حسابداری مربوطه، به صورت اتوماتیک ثبت می شوند.
در سیستم اموال و انبار تابان تمامی اسناد حسابداری به صورت اتوماتیک ثبت می شوند و نیازی به ثبت حسابداری به صورت جداگانه وجود ندارد.
گزارشات انبار اعم از کارت انبار، موجودی انبار، گردش اموال موجود انبار، لیست خرید سالانه و ... با امکان جستجوی پیشرفته
گزارشات اموال شامل گردش مال، لیست اموال تحویلی به سازمان ها، واحدها، اشخاص و اتاق ها
لیست انواع درخواست ها به صورت کلی و یا بر اساس اموال موجود در هر درخواست
لیست کالاهای امانت داده شده و امانت گرفته شده
امکان ایجاد و گرفتن گزارشات پویا
امکاناتی از قبیل تعریف کاربر و تعیین سطوح دسترسی برای کاربران مختلف و ...